اخیرا محصول جدید اپل به نام ویژن پرو معرفی شده که از نظر کاربران نشان دهنده موفقیت روز افزون اپل می باشد. بعضی ها معتقدند که باز خورد اولیه از محصول، ملاکی بر بی نقص بودن آن نمی باشد، اگر چه شرکت اپل دقیقاً بالعکس این قضیه اعتقاد دارد. مینگ چی کو، تحلیلگر محبوب بازار، منتقدان موجود در این مورد را به چالش کشیده و مدارکی برای به کرسی نشاندن ادعاهای خود دارد.
کو می گوید کمبود زیرساخت های تولید سخت افزار بزرگترین مانع برای اپل در آینده ای نزدیک خواهد بود. اپل تنها چند تامین کننده اصلی برای تولید سخت افزار خود دارد، اما گزارشات نشان می دهد که آنها نیز می توانند تنها نیمی از آنچه اپل در ابتدا برای تولید محصولات خود برنامه ریزی کرده بودند را تامین کنند. بنابراین بر اساس حداکثر ظرفیت این تامین کنندگان، تنها 400000 تا 600000 ویژن پرو احتمالا در سال 2024 تولید خواهد شد. این گزارش هم راستا با گزارش های قبلی در مورد ظرفیت تولید اپل، تطابق دارد.

در نتیجه، شرکت اپل به ناچار توسعه هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت خود را که برای سال 2025 برنامه ریزی شده بود، لغو کرده است. به این ترتیب، این شرکت می تواند تنها روی ویژن پرو موجود در بازار تمرکز کند و زیرساخت های مورد نیاز آن را تولید کند.
همچنین انتظار میرود اپل در اواخر سال 2027 به ارتقاء تولید سختافزاری دست یابد، زیرا نمیتواند مشکلات کمبود سخت افزار که با آن مواجه است را در حال حاضر حل کند. همچنین، مینگ-چی کو معتقد است که اپل در توضیح هدف تولید موارد موفق برای کاربران به مشکل بر میخورد و اگرچه با تجربه کاربری عالی را به مردم ارائه داد اما با وجود این، به سختی میتواند مردم را قانع کند که چرا آنها دقیقاً به ویژن پرو نیاز دارند و کاربرد ویژه آن در چیست؟
زمان زیادی طول می کشد تا ویژن پرو به یک محصول اصلیو پرطرفدار برای اپل تبدیل شود که بر سر زبان ها بیفتد و نمایان گر این باشد که هر مصرف کننده ای از خرید آن پشیمان نمی شود، مانند آیفون، آپد و….